Infláció idején is működő marketing? Igen, ha tudatosan csinálod

Rajzolt malacpersely sétál sárga háttéren – pénzügyi tudatosság és inflációs hatás vizuális megjelenítése

Tartalomjegyzék

Hogyan építs hatékony marketinget kisebb büdzséből? – Infláció idején is lehet növekedni

Az infláció nem csak a háztartási költségekre van hatással, hanem a marketingre is. Emelkednek a hirdetési árak, csökken a vásárlói bizalom, és a cégek kénytelenek szorosabbra húzni a nadrágszíjat.

De a jó hír az: a kreatív, fókuszált marketing ilyen helyzetekben működik igazán.

Húszezer forintos bankjegy UV-fény alatt grafikonos inflációs vonallal – a pénz értékének változása infláció idején

Az infláció hatása a marketingköltségekre

  • Drágább hirdetési aukciók – Google, Meta

  • Csökkenő átkattintási és konverziós arányok

  • Vevői döntés eltolódik – több infó, kevesebb impulzus

Ezért a stratégia és tudatosság fontosabb, mint valaha. Aki okosan költ, előnybe kerül azokkal szemben, akik csak „tolják a pénzt” az algoritmusba.

Érték, nem ár – fókuszálj az üzenetre 

A NielsenIQ szerint fontos, hogy infláció idején is a termék értékét és előnyeit hangsúlyozd – a fogyasztók 91%-a még mindig az életminőség javítására fókuszál: Justworks.com
Tippek:

  • kisebb csomagméret, de mosolygós ár

    • Ha nem tudsz árat csökkenteni, csökkentsd az egységnyi tartalmat, így a végösszeg alacsonyabb lesz, de nem kell rontanod a marginodon. Ez pszichológiailag elfogadhatóbb az ügyfélnek.

 

  • előnyök–helyettesíthetetlenség hangsúlyozása

    • Emeld ki, miért nem lehet mással kiváltani a termékedet. Pl. „Ez az egyetlen, ami X hatást nyújt / Y időt takarít meg / Z funkcióval rendelkezik”.

 

  • csomagolás–bundling ajánlat a megtakarítás érzetéért

    • Alkoss csomagajánlatokat, amik látszólag nagyobb értéket nyújtanak: „3-at fizetsz, 4-et kapsz”, vagy „együtt olcsóbb”. Ez megtakarítás érzetet kelt, még akkor is, ha az egységár csak minimálisan változik.

Adat + dinamikus árazás = nyereségesség

Használd a marketingadatokat olyan kampányokra, amiket árérzékenységre optimalizálsz, ne csak kattintásokra NIQ, MarTech.
Célzott üzenetek, időzített sales, automata árazási triggerek.

Automatizálás, ERP, tech – maximalizáld a hatékonyságot

Justworks említése alapján infláció során mindennapi műveleteket (pl. számlázás, logisztika) érdemes automatizálni, hogy csökkenjenek a back-office költségek Justworks. Ez jobb fókuszt enged a marketingre.

“Inflációs gondolkodásmód” – proaktív stratégiák

Az AICPA-CIMA javaslata, az úgynevezett “inflációs mindset”:

  • beszállítói szerződések felülvizsgálata

  • költségstruktúra hatékonysági vizsgálata

  • árbeállítás, bufferek kalkulálása ﹣ felkészültség kapcsán AICPA

1. Fókusz a valódi értékre, nem az árra

Ne az legyen a cél, hogy a legolcsóbb legyél, hanem hogy a pénzért valódi értéket kínálj. Infláció idején a vevők sokkal tudatosabbak, jobban megfontolják, mire költenek. Ilyenkor azok a márkák nyernek, akik nem leárazással akarnak versenyezni, hanem jól kommunikált értékajánlattal.

Példa: Ne azt hirdesd, hogy „akciós a szolgáltatásod”, hanem azt, hogy milyen konkrét üzleti eredményt érhet el vele az ügyfél – pl. magasabb konverzió, több lead, időmegtakarítás.

2. Válaszkészség és gyors alkalmazkodás

A “régi kampányok” sokszor nem működnek ugyanúgy válságos időkben. Az inflációs mindset azt jelenti, hogy folyamatosan figyeled a piac változásait, gyors A/B teszteket végzel, és azonnal optimalizálsz. Már nem elég évente egyszer újragondolni a stratégiát – havi szinten kell mérni, újrapozicionálni, csomagolni.

3. Költségek újraértékelése, de nem visszavágása

Ez nem azt jelenti, hogy mindent elvágsz. Inkább azt, hogy a költségeket a megtérülés alapján súlyozod újra. Például: ha tudod, hogy egy Google Ads kampány hoz X ügyfelet Y áron, akkor azt nem vágod vissza – hanem inkább áttolod ide a büdzsét más, kevésbé hatékony csatornákról.

4. Ügyfélmegtartás > új ügyfél szerzés

Inflációs környezetben a megtartás olcsóbb és hatékonyabb, mint az új szerzés. Az “inflációs mindset” egyik kulcsa, hogy az eddigi ügyfelekre koncentrálsz – hogyan tudod őket újra aktiválni, hogyan tudsz értékesíteni nekik még egyszer (upsell/cross-sell). Ilyenkor működik igazán az email marketing, az automatizált remarketing, és a lojalitásprogramok.

5. Rövid távú kampány helyett hosszú távú márkaépítés

Aki inflációs időben is mer építkezni, edukálni, jelen lenni, az hosszú távon a versenytársai fölé nőhet. Ez nem azt jelenti, hogy ne legyenek kampányaid, hanem azt, hogy minden kampány erősítse a márkád hosszú távú pozícióját is.

Összegzés: mit jelent a “marketing inflációs mindsettel”?

  • Nem pánik, hanem tudatos újrasúlyozás

  • Nem leárazás, hanem pozicionált értékajánlat

  • Nem megszorítás, hanem optimalizálás

  • Nem csak szerzés, hanem megtartás és újraaktiválás

  • Nem rövid távú tüzet oltás, hanem márkakommunikációs stratégia

Ne csak olvasd, csináld is.

Segítünk, hogy ne csak jelen legyél online, hanem ki is tűnj.

Akár új weboldalt szeretnél, akár a kampányaidból hoznád ki a legtöbbet – jó helyen jársz.
Keress minket bátran. 

Hírlevél

Iratkozz fel további tipekkért és ötletekért.
Our Vision

Növeld digitális
jelenléted a MASO-val.

Csatlakozz hozzánk, és érd el a következő szintet a digitális világban!

Kérj visszahívást!

Töltsd ki az alábbi űrlapot, és 1 munkanapon belül visszahívunk.

Az űrlap beküldésével Ön elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót.

Kérj visszahívást!

Töltsd ki az alábbi űrlapot, és 1 munkanapon belül visszahívunk.

Az űrlap beküldésével Ön elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót.